donderdag, mei 17, 2007

Kritische omvang van 'the real social network'

Social Networks als Hyves, Myspace, Orkut (Z-Amerika) streven naar zoveel mogelijk deelnemers. De omvang is een indicatie voor het succes van het sociale netwerk!! Big is beautiful - in ieder geval voor de eigenaar/exploitant die, 'stilletjes maar frequent', droomt van een overname door een Yahoo, Microsoft of Google. Feitelijk is er sprake van een Advertising Network. Het sociale aspect speelt zich af in een veel kleiner verband en kleinere schaal. De cijfers; 1% van de deelnemers aan een groot Social Network levert orginele/authentieke content, 10% reageert op die content en 89% levert niets. Voor deelnemers die daadwerkelijk engagement en relevantie zoeken zijn kleinere niche netwerken aantrekkelijker. Dit verklaart o.a. het succes van bijvoorbeeld een CollectiveX en Ning. De meest actieve social netwerken zijn gemiddeld niet groter dan 400 deelnemers (86% actieve betrokkenheid (leveren van authentieke content en reageren) en slechts 14% inactieven). Voor organisaties die een werkelijke dialoog met hun gebruikers willen is dit relevante informatie. Wanneer organisaties/merken actief participeren en werkelijke betrokkenheid tonen (bijvoorbeeld door alleen maar te luisteren), beveelt maar liefst 82% van de deelnemers desbetreffende organisatie/merk aan bij anderen en 52% toont koop-bereidheid. Oh ja, ze hebben hiervoor ook meteen maar een mooie term bedacht; conversational marketing.

0 Comments:

Een reactie posten

Links to this post:

Een link maken

<< Home