zaterdag, oktober 13, 2007

Jakob Nielsen een 'ziener'?


Het standaardwerk van Jakob Nielsen 'Designing Web Usability' (in Nederland verschenen in 2000) staat bij menig webdesigner en internet consultant in de boekenkast. Veel webdesigners zijn van mening dat het strikt volgen van de usability richtlijnen van Nielsen tot 'saaie' en 'gruwelijk lelijke' webpagina's leiden. Echter het boek blijkt nog meer onheilspellende boodschappen te bevatten; mijn collega Herman wees mij op pagina 173........

(een afbeelding van het vliegticket reserveringssysteem van American Airlines, gedateerd op 11 september!!)

2 Comments:

At februari 06, 2009, Blogger Dion Olsthoorn said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
At februari 06, 2009, Blogger Dion Olsthoorn said...

Hoi Folkert, heel toevallig ontdekte ik hetzelfde zojuist (2 jaar nadat jou dit was opgevallen dus).
Ik ben meteen op Google gaan zoeken, maar heb alleen jouw blogpost kunnen vinden over dit onderwerp (terwijl ik verwacht had dat het meerdere mensen zou zijn opgevallen).
Zou Jakob Nielsen zelf al over zijn 'nostradamusje' afweten?

 

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home