donderdag, juni 12, 2008

Ik leer.....

Recentelijk discussieerde ik met een aantal mensen over de manier waarop het leerproces middels het web verloopt. Ik had na afloop niet het idee dat ik mijn ideeen in heldere bewoordingen heb kunnen overbrengen. Vandaag las ik een post van John Battelle op zijn Searchblog waarin hij reageert op Nick Carr die zich afvraagt of Google ons niet dommer maakt;

"..when I am deep in search for knowledge on the web, jumping from link to link, reading deeply in one moment, skimming hundreds of links the next, when I am pulling back to formulate and reformulate queries and devouring new connections as quickly as Google and the Web can serve them up, when I am performing bricolage in real time over the course of hours, I am "feeling" my brain light up, I and "feeling" like I'm getting smarter. A lot smarter, and in a way that only a human can be smarter."

Dit is precies wat ik bedoel! Thanx John!

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home