vrijdag, juni 13, 2008

Mea Culpa

Ik predik ruim twee jaar het zakelijk gebruik van Google Apps (for your Domain); een compleet intranet voor je organisatie inclusief mail, shared agenda, shared documents (collaboration), chat, adressenboek en een legio aan iGoogle gadgets waarmee je allerlei bedrijfstoepassingen op je eigen Google startpagina toegankelijk kunt maken (bijvoorbeeld een iGoogle gadget voor je document management systeem waarmee je rechtstreeks toegang hebt tot je managed documenten in je centrale repository). En dit alles voor 0,00 euro (inclusief btw). Het feit dat veel organisaties nog geen gebruik maken van Google Apps (for your domain) heeft te maken met het feit dat men moeite heeft met de gedachte dat al je data niet op de 'eigen systemen' staan. Over onderwerpen als veiligheid en up-time kreeg ik dan ook vaak vragen. Mijn standaard antwoord was dat ik het nog niet heb meegemaakt dat Google offline was......helaas kan ik dit niet meer zeggen.


Sinds enkele weken wordt ik regelmatig geconfronteerd met bovenstaande 503 pagina. Mea Culpa, Google Apps for your Domain is niet een feilloos werkende service......maar mag ik dat verwachten van een gratis dienst?

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home